biedroneczki
pszczolki
motylki
zabki
krasnale
jezyki

Przedszkole Samorządowe Nr 4 (Myślenice - Centrum)

Przedszkole Samorządowe Nr 4
(Myślenice - Centrum)
ul. Berka Joselewicza 1
32- 400 Myślenice

tel/fax: 12 272 02 55

marzec

Z GŁOWĄ W CHMURACH

Zapoznanie dzieci z rodzajami chmur oraz sposobami ich powstawania. Przybliżenie dzieciom wiadomości na temat różnych rodzajów statków kosmicznych – wspólne utworzenie definicji terminu „statek kosmiczny”. Zapoznanie dzieci z obrazem graficznym głoski „s” – literami „s, S”. poznanie przez dzieci czym jest gwiazdozbiór, jak powstaje gwiazda, jak nazywają się różne gwiazdozbiory. Ćwiczenie umiejętności przeliczania w zakresie 8. Zdobycie prze dzieci wiadomości na temat „faz księżyca” – jak one się nazywają, od czego zależą, jak w każdej fazie wygląda księżyc. Rozwijanie wyobraźni i umiejętności tworzenia historyjek obrazkowych.

JAK POWSTAJE KSIĄŻKA.

Poznanie przez dzieci sposobu powstawania książki dawniej i dziś. Poznanie znaczenia pojęć: encyklopedia, czasopismo, album, księgarnia, biblioteka. Interesuje się książkami, czasopismami i chętnie z nich korzysta. Zapoznanie dzieci z zasadami właściwego obchodzenia się z książką. Uświadomienie dzieciom znaczenia książki w życiu człowieka. Poznanie osób odpowiedzialnych za powstawanie książki, poznanie nazw niektórych zawodów związanych z wydawaniem książki – autor, redaktor, grafik, drukarz.

PRZEDWIOŚNIE

Poznanie tradycyjnych polskich melodii i zabaw. Rozwijanie wiedzy na temat przyrody i zainteresowań przyrodniczych. Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie w czasie przedwiośnia – czym się charakteryzuje, co zapowiada. Zapoznawanie ze zwyczajami pszczół i ich wyglądem. Zapoznanie dzieci z obrazem graficznym głoski „u” – literami „u, U” na podstawie wyrazu „ul”. Poznanie ptaków, które wracają na wiosnę do Polski. Poznanie pierwszych wiosennych kwiatów – ich nazwy, wygląd.

WIOSENNY OGRÓDEK

Poszerzanie wiedzy o tym, co roślinom potrzebne jest do życia. Poznanie budowy cebuli oraz różnych jej rodzajów. Zapoznanie dzieci z obrazem graficznym głoski „c” – literami „c, C” na podstawie wyrazu cebula. Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. Określanie ciężaru: waży mniej, waży więcej, waży tyle samo. Zapoznanie z charakterystycznymi elementami kultury Holandii.

WIELKANOC

Utrwalenie znajomości tradycji wielkanocnych. Badanie właściwości jajka. Oglądanie i opisywanie różnego rodzaju wielkanocnych malowanych jajek. Poznanie przez dzieci potraw związanych ze świętami Wielkanocnymi. Poznanie etapu oraz wspólne przygotowanie jednej z potraw „faszerowane jajka”. Poznanie wielkanocnych zabaw ludowych. Kształtowanie umiejętności układania przez dzieci wielkanocnych życzeń.

 

Linki