biedroneczki
pszczolki
motylki
zabki
krasnale
jezyki

Przedszkole Samorządowe Nr 4 (Myślenice - Centrum)

Przedszkole Samorządowe Nr 4
(Myślenice - Centrum)
ul. Berka Joselewicza 1
32- 400 Myślenice

tel/fax: 12 272 02 55

Zamierzenia

wrzesień

WRZESIEŃ ŻABKI NASZA GRUPA Wzajemne poznanie się dzieci, budowanie pozytywnych relacji w kontaktach społecznych. Poznanie ...

październik

PAŹDZIERNIK Jesień w sadzie Rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku. Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; ...

listopad

. PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA Zapoznanie z nazwą naszego kraju, poznanie mapy Polski oraz symboli narodowych: godło, flaga. ...

grudzień

.GRUDZIEŃ I LIST DO MIKOŁAJA Poznawanie pracy listonosza oraz etapów wędrówki listów, nauka własnego adresu zamieszkania, ...

styczeń

.STYCZEŃ WITAJ NOWY ROKU Cel: Poznajemy pory roku, dostrzegamy następstwo czasu, uczymy się korzystać z kalendarza, poznajemy ...

marzec

MARZEC

  1. WIOSNA TUŻ- TUŻ

Dziecko dostrzega następstwo zmieniających się pór roku, wie jaka pora roku nadchodzi. Zna zwiastuny nadchodzącej wiosny. Poznaje i nazywa niektóre rośliny pojawiające się wiosną. Obserwuje najbliższe otoczenie i wypowiada się na temat swoich obserwacji Śpiewa piosenkę i ilustruje ruchem jej treść; Buduje krótkie wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionej na ilustracji. Podejmuje próbę kontynuacji prostego rytmu rozpoczętego przez nauczyciela.  
 

  1. WIOSENNE HODOWLE

Dziecko poznaje sposoby hodowania wybranych roślin, rozbudza zainteresowanie przyrodą.

 

  1. WIOSENNE PORZĄDKI

Dziecko uczy się dbania o czystość i porządek w swoim otoczeniu. Rozpoznaje przedmioty służące do utrzymania czystości .Poznaje prace wykonywane wiosną
w ogrodzie oraz narzędzia potrzebne każdemu ogrodnikowi.  Kształtuje umiejętność wypowiadania się na dany temat, oraz słuchania wypowiedzi innych w ciszy i skupieniu. Dziecko utrwala nazwy podstawowych kolorów oraz układa obrazek z części.  

 

  1. ZWIERZĘTA W GOSPODARSTWIE

Dziecko poznaje zwierzęta hodowlane tj. krowa, świnka, kura, kaczka, owca. Rozpoznaje charakterystyczne odgłosy wydawane przez zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dziecko rozwiązuje zagadki o zwierzętach , chętnie uczestniczy w zajęciach muzyczno- ruchowych. Porównuje liczebność zbiorów, odwzorowuje ich liczbę za pomocą zbiorów zastępczych. Buduje krótkie wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionej na ilustracji.

 

maj

.

Linki