biedroneczki
pszczolki
motylki
zabki
krasnale
jezyki

Przedszkole Samorządowe Nr 4 (Myślenice - Centrum)

Przedszkole Samorządowe Nr 4
(Myślenice - Centrum)
ul. Berka Joselewicza 1
32- 400 Myślenice

tel/fax: 12 272 02 55

Ogłoszenia

Witamy wszystkie dzieci z oddziału Żabki i ich Rodziców.

Zapraszamy do wspólnej zabawy! 

W razie pytań prosimy o kontakt mailowy

elatrzcinska@interia.pl

ka.stasiak@interia.eu

Zapraszamy do udziału w konkursie plastyczno - technicznym ,, EKO- STWOREK”

Temat kompleksowy: "Dbamy o zdrowie" 12.04.2021 - 16.04.2021

Temat dnia: Zdrowe odżywianie

12.04.2021 PONIEDZIAŁEK

Dzień dobry!

Zapraszam Was do gimnastyki z piosenką!

Taniec Zygzak

https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

Głowa, ramiona, kolana, pięty

https://youtu.be/30BVfTvlsrE

 

Odpocznijcie trochę - pobawcie się wybraną zabawką! 

 

Rymowanka - nauczcie się jej na pamięć i naśladujcie gesty rodzica.

O zdrowie dbamy, rączkami się witamy (powitalne machanie ręką)

Tak o zdrowie dbamy, że nóżkami się witamy (lekkie tupanie w miejscu).

I kończąc powitanie, siadamy na dywanie. (klaskanie w dłonie i siadanie na dywanie).

 

Jeśli siedzicie już wygodnie obejrzyjcie film o Zuzce Wirusce, która opowie Wam  o zasadach zdrowego odżywiania i piramidzie ….ale tej zdrowej.

Zapraszam do oglądania:

https://youtu.be/mOsQijzrMME

 

Zdrowe odżywianie - rozmowa kierowana w oparciu o tablicę demonstracyjną (znajduje się poniżej)  lub filmik o Zuzce Wirusce:

Rodzic zadaje pytanie a dzieci odpowiadają:

- Co jest na dole piramidy?

- Czy owoców i warzyw jest dużo, czy mało?

- Jak myślicie, dlaczego?

- Co jest nad owocami i warzywami?

- Co jest na czubku piramidy?

- Czy słodyczy jest dużo czy mało?

- Jak myślicie, dlaczego?

 

 NIECH KAŻDY WIE, KTO ZDROWO ODŻYWIA SIĘ – ZDROWY JEST

A oto kolejne zadanie!

Wytnijcie obrazki przedstawiające produkty żywnościowe - karta pracy  do wydrukowania poniżej lub wykorzystajcie gazetki reklamowe; pamiętajcie o bezpiecznym posługiwaniu się nożyczkami!

Wycięte obrazki z produktami do jedzenia posegregujcie i ułóżcie na piramidzie zdrowia (piramidę zdrowia możecie narysować na arkuszu szarego papieru lub innym papierze, który akurat macie w domu):

  • warzywa i owoce,
  • ciemne pieczywo, kasze, makaron,
  • mięso, ryby, jaja,
  • nabiał,
  • słodycze. 

Kolejna propozycja zabawy! O czym mówię – zabawa dydaktyczna rozwijająca słuch fonematyczny

Rodzic sylabizuje cze-ko-la-da, chip-sy, cu-kier-ki, a dzieci podają całą nazwę. Następnie dzieci dzielą wyrazy na sylaby: ar-buz, po-mi-dor, o-gó-rek, mle-ko i przeliczają sylaby.

Zapraszam Was dzisiaj na długi spacer! Obserwujcie zmieniającą sie przyrodę!

Przysyłajcie zdjęcia, jak spędzacie czas w domku!

Do zobaczenia!

 

 

piramida
piramida2

 

 

13.04.2021 WTOREK

Temat dnia: Zdrowo i sportowo

 

Kochane Żabki!

Witam Was i Waszych Rodziców i zapraszam do wspólnej zabawy!

 

Na początek zabawa paluszkowa "Pajączek" metodą Batii Strauss.

https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM

 

Następnie obejrzyjcie filmik edukacyjny:

Przygody Oli i Stasia #13. Aktywność fizyczna – YouTube

Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: "Po co nam aktywność fizyczna"?

 

Przygotowałam dla Was kilka propozycji zabaw związanych z aktywnością fizyczną!

 

Wspólnie ćwiczymy – Zajęcia ruchowe Metodą Ruchu Rozwijającego Sherborne.

Przywitamy się plecami” – rodzice i dzieci siadają plecami do siebie i lekkim dotknięciem „witają się” plecami.

Naciąganie na plecy” – rodzice i dzieci nadal siedzą tyłem do siebie, chwytają się pod łokcie, rodzice naciągają dzieci na swoje plecy.

Domki” – dorośli wykonują klęk podparty głowami do środka koła, dzieci przechodzą pod „domkami”.

Lustro” – siad naprzeciw partnera, który jest lustrzanym odbiciem wykonywanych czynności np. mycie zębów, czesanie się, oblizywanie, wycieranie…

Prowadzenie ślepca” – jedno z dzieci zamyka oczy , drugie dziecko lub rodzic bierze je za rękę i prowadzi je w różne strony.

Paczka” - dziecko zwija się w kłębek, robi „paczkę”, a rodzic usiłuje rozwiązać tą paczkę.

Relaks w foteliku" – dziecko siedzi pomiędzy nogami rodzica, jest obejmowane przez niego rękami, kołysane.

 

Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne z przyborem nietypowym (woreczek śniadaniowy).

Dzieci ćwiczcie na boso.Do zabawy wykorzystajcie woreczek śniadaniowy (każde ćwiczenie powtarzamy 6 razy).

Powtarzamy kilkakrotnie.

- dzieci ustawiają ramiona w bok i robią wiatraczki;

- dzieci trzymając woreczek w prawej ręce wykonują krążenia prawego ramienia w przód i w tył, zmiana ręki ćwiczącej,

- następnie przekładają woreczka z ręki do ręki raz pod uniesionym prawym kolanem, raz pod lewym kolanem,

- w postawie jednonóż na prawej nodze lewa ugięta i uniesiona, woreczek leży na kolanie utrzymujemy 3 sekundy, zmiana nogi ćwiczącej,

- w siadzie rozkrocznym, dzieci trzymają woreczek palcami prawej stopy, wykonują skłon tułowia do prawej nogi z jednoczesnym dmuchnięciem w woreczek, zmiana nogi,

- w siadzie o nogach ugiętych, raz palcami lewej stopy raz prawej stopy dzieci starają się podnieść woreczek z podłogi.

 

Poćwicz z mamusią/tatusiem, bo...gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiękowy!

https://youtu.be/cGOK6AcTLZE

 

Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście!

Teraz troszkę odpocznijcie i pobawcie sie ulubionymi zabawkami!

Do zobaczenia!

 

 

 

Język angielski
 
 
In the castle
 
 
 
1. Let’s make a crown. Zróbmy koronę. 
Drukujemy koronę, wycinamy, sklejamy i bawimy się w króla, królową, księżniczkę lub księcia. Dziecko decyduje kim chce być:-) Robimy z koca płaszcz króla, dodajemy berło w postaci tłuczka i bawimy się w rodzinę królewską. Możemy również przygotować tron.
 
Pytamy dziecko: 
Who are you? Kim jesteś?
I'm a queen,
I’m  a king,
I'm a prince …… Jestem królową, królem, księciem…..
 
 
2. Włączamy muzykę królewską i król przechadza się po swoim królestwie: https://www.youtube.com/watch?v=SaCheA6Njc4  a poddani się kłaniają
 
A crown - korona
A throne - tron
A scepter- berło
A king - król
A queen - królowa
A prince - książę
A princess - księżniczka
 
Wydajemy polecenia królowi, królowej, księciu, księżniczce:
 
Put on a crown- ubierz koronę
Sit on the throne - usiądź na tronie
Walk like a king- spaceruj jak król
Bow to the queen - ukłon sie królowej
Bow to the king- ukłoń się królowi
 
3. Let’s build a castle. Budujemy zamek. Wykorzystujemy krzesła, koce i budujemy zamek. Jeśli nie ma możliwości kolorujemy kartę pracy The castle.
 
Na koniec słuchamy piosenki Royal Finger Family
 
Steve and Maggie The Royal Family: https://www.youtube.com/watch?v=iKdori6E-FE&t=246s
 
 
ang2
ang1
ang3

 

14.04.2021 ŚRODA

Temat dnia: U lekarza

Dzień dobry! Witam Was serdecznie i przedstawiam propozycje do zabawy!

 

Na początek dokończcie zdanie: Kiedy jestem chory to idę do ...(lekarza).

Brawo! Odgadliście zagadkę. 

Teraz rozwiążcie labirynt - Droga do lekarza -  str. 47 

 

U lekarza przypomnijcie sobie, kiedy jesteście u lekarza. Opowiedzcie o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach podczas choroby i wizyt lekarskich. Czasami też szczepicie się. Jak się wtedy czujecie?

 

Teraz zapraszam Was na gimnastykę !

Spoko Loko Ciała kształt

https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

Spoko Loko Tańce połamańce

https://youtu.be/MG6iPAU2b0I

 

Pani doktor i chłopiec – spójrzcie na obrazek (s.48) i spróbujcie odpowiedzieć na następujące pytania:

- Gdzie jest chłopiec?

- Co robi chłopiec?

- Co się stało chłopcu?

- Kto stoi obok chłopca?

- Jak wygląda pani doktor?

- Co wisi na ścianie w gabinecie lekarskim?

- Do czego służy taka tablica?

- Czy wszystkie obrazki z tablicy mają swoje pary?

Rodzicu wyjaśnij, że są różne specjalizacje lekarskie: okulista, laryngolog, internista, chirurg, kardiolog.

 

A może chcecie obejrzeć filmik? Proszę bardzo!

Akcesoria lekarza

https://youtu.be/sIQdpfHvvRk

 

Przybory lekarskie - nazwij przedmioty, znajdź pary i pokoloruj rysunki - karta pracy str. 46 

 

I ostatnia propozycja na dzisiaj. Może wykonacie apteczkę? Poniżej na obrazku inspiracja. 

Do zobaczenia!

 

 

46,3
47,3
48,3
lekarz-atrybuty-736x1024
lekarz-ikona-plaski_1284-4574
torba

 

15.04.2021 CZWARTEK

Temat dnia: Kiedy boli mnie ząb – spotkanie z dentystą

 

Witajcie Kochani!

 

Na początek zapraszam was do zabawy paluszkami.

 

Zabawa paluszkowa Witające się rączki (według K. Sąsiadka).

 

Dwie rączki się spotkałypodają sobie dłonie,

 

 

więc się przywitałypotrząsają podanymi dłońmi,

 

 

Najpierw zaklaskałyklaszczą,

 

 

później pogłaskałygłaszczą jedną dłoń drugą dłonią,

 

 

Mocno się ściskałypodają sobie dłonie,

 

 

bo się dawno nie widziałypotrząsają podanymi dłońmi,

 

 

Jak się przywitałyłączą palce dłoni z kciukami,

 

 

no to pogadały.  rozłączają palce z kciukami,

 

 

Gdy się pogłaskałygłaszczą jedną dłoń drugą dłonią,

 

 

to się żegnać zaczynały.

 

 

Znowu zaklaskały,  klaszczą,

 

 

znów się pogłaskałygłaszczą jedną dłoń drugą dłonią,

 

 

Mocno się ściskałypodają sobie dłonie,

 

 

a na koniec pomachałymachają dłońmi na boki.

 

 

Śmiech, to zdrowie – zabawa z elementem śmiechoterapii

Teraz pośmiejemy się głośno...

Najpierw śmiejcie się cichutko, a później głośno wymawiając:

ha, ha, ha; hi, hi, hi; ho, ho, ho; he, he, he.

 

 

Jeszcze gimnastyka!

 

Spójrzcie na obrazek  poniżej i wykonajcie każde ćwiczenie kilka razy.

 

 

A może chcecie poćwiczyć z Rodzicem? Proszę bardzo!

 

https://youtu.be/FacAJxiIzh4

 

 

Posłuchajcie wiersza B. Formy Zęby, a dowiecie się o kim będziemy dzisiaj mówić:

 

Śmieje się wesoło na obrazku Ewa.

 

Wie, że do dentysty często chodzić trzeba.

 

Piękne, białe zęby wszystkim pokazuje.

 

Codziennie dokładnie szczotką je szoruje.

 

Obok widać Radka. Chociaż się uśmiecha,

 

to na swoje zęby bez przerwy narzeka.

 

Zęby ma dziurawe, ręką twarz zasłania.

 

Odwiedzić dentystę musi bez gadania.

 

 

Obejrzyjcie krótki film o Tosi i Tymku u dentysty.

https://youtu.be/uQnHZBA7DTM

 

Czy już wiecie dlaczego ważne jest dbanie o zęby?

Tak? To spróbujcie odpowiedzieć na pytanie:

Dlaczego o nie dbamy?

Czego używamy do mycia zębów?

Jak często je myjemy ?

 

Praca z obrazkiem – nazwijcie zdjęcia na obrazku. Powiedzcie, czy to co przedstawiają jest szkodliwe czy

 

nieszkodliwe dla zębów. Skreślcie te zdjęcia, które przedstawiają produkty szkodliwe dla zębów (s.35)

 

Kolejna propozycja na dzisiaj!

 

 

Zapraszam Was do kuchni.

 

Wykonajcie zdrowe kanapki! Pomysły na nie znajdziecie na obrazku poniżej. 

 

 

Mam nadzieję, że kanapeczki Wam smakowały. 

 

 

A teraz biegnijcie do łazienki umyć swoje zęby!

 

Do zobaczenia! Pa pa!

 

 

35,1
36
dzieci-gimnastyka-1
 
 
16.04.2021 PIĄTEK
Temat dnia: Zdrowie jest najważniejsze
 
Dzień dobry! Witam Wszystkich serdecznie i zapraszam do zabawy!
 
Dzisiaj zaczynamy od układania obrazka z części.
Rodzicu - wytnij obrazek  (s.50) i potnij go na 6 części, a Ty - Przedszkolaku ułóż go i naklej na kartkę.
Proponuję, abyś najpierw ułożył obrazek na kartce, a dopiero później go przykleił. Powodzenia!
 
Spójrzcie na obrazek (s.50)  - ten , który właśnie ułożyliście.
 
Opowiedzcie, jak dzieci dbają o zdrowie?
 
 
Teraz posłuchajcie bicia serca i pulsu.
Moje serduszko – zabawa badawcza
 
Usiądźcie z mamą lub tatą obok siebie. Każdy z Was przykłada rękę i sprawdza bicie własnego serca i pulsu. Teraz wykonajcie  kilka podskoków, pajacyków,
Znowu przyłóżcie rękę do serca. Jak bije wasze serduszko? Czy zauważyliście różnicę w  tempie uderzeń przed – i po aktywności fizycznej?
 
 
Oglądnijcie krótki filmik pt. Jak działa serce?
https://youtu.be/ELqp2ZoSoE4
 
Podsumowując: Serce jest bardzo ważnym narządem w naszym organizmie, bez którego nie moglibyśmy żyć. Pompuje ono krew do naczyń i dzięki niemu krew cały czas krąży w organizmie i rozprowadza ważne substancje, między innymi tlen i składniki pokarmowe, które są niezbędne do życia.  Ponieważ serce pracuje nieustannie wykonując ważne zadanie, to musi być zdrowe, a każdy musi zadbać o jego dobrą kondycję. Dlatego ważne jest zdrowe odżywianie i uprawianie sportów.  
Serce jest mięśniem, dlatego też jego siła i efektywność zwiększają się, gdy człowiek regularnie ćwiczy. Wtedy serce mniej się męczy.
 
 
Posłuchajcie opowiadania pt "Piękne serce".
Kacper pomaga mamie robić zakupy. Ale chyba raczej przeszkadza, bo ciągle słychać:
- Mamo, kup mi SpongeBoba! Mamo, kup mi tą śmieciarę! Mamo, kup mi hulajnogę! Pomysły Kacpra zmieniają się cochwilę, a mama wie, że Kacper jest zniecierpliwiony i trzeba wracać do domu. Ale w domu Kacper, już od kilku dni domaga się hulajnogi. Nawet w przedszkolu wszyscy wiedzą o marzeniu Kacpra. i sąsiadka, pani Ola też wie. Nawet pytała, jakiego koloru hulajnogę chce mieć. Wiadomo, że zieloną. To przecież najfajniejszy kolor na świecie! a dzisiaj Kacper wchodzi do swojego pokoju, a tam…zielona, zieloniutka hulajnoga!
Jego wymarzona! Własna!
Tym razem chłopca nie trzeba było namawiać do jedzenia. Połknął w mig i z hulajnogą pobiegł na podwórko.
Gdzie te dzieciaki? Muszę im pokazać co mam! i Kacper jedzie na hulajnodze i odpycha się i jeszcze szybciej.
Ojej! Chłopiec nie zauważył leżących kamieni i proszę, co się stało. Hulajnoga ma urwane kółko, a Kacper - rozbity łokieć. Dzieciaki się śmieją, tylko Szymon - nie.
- Kacper, wiesz co– mówi Szymon. Dopóki twoja hulajnoga nie będzie naprawiona, pożyczę ci swoją. Będziemy jeździć na zmianę. a moja też jest ładna, prawda? Ma zielone paski.
 
Rodzic wyjaśnia pojęcia: on ma wielkie serce, człowiek o dobrym sercu i zachęca do troszczenia się o innych, pomagania innym., szanowania innych.
 
SERCE – wyklejanka kolorowym papierem.
Na sylwetę serca naklejcie  kawałki kolorowego papieru. Podarujcie je Rodzicom.
 
 
 
Czas na gimnastykę - Ćwiczę moje ciało – improwizacje ruchowo – taneczne przy  muzyce .
Tańcz, tańcz, tańcz...
https://youtu.be/6BwHuwiknOs 
 
 
 
Zapraszam Was do udziału w mini - konkursie pt. "Co o zdrowiu wiedzą przedszkolaki?" 
Nagrodami za aktywność w konkursie mogą  samoprzylepne serduszka.
Rodzic zadaje pytania a dziecko odpowiada. 
- Czy trzeba jeść dużo warzyw?
- Dlaczego trzeba jeść dużo warzyw?
- Czy trzeba jeść dużo owoców?
- Dlaczego trzeba jeść dużo owoców?
- Dlaczego nie można jeść dużo słodyczy?
- Czy dla zdrowia potrzebne są spacery, zabawy i ćwiczenia na świeżym powietrzu?
- Co trzeba zrobić, kiedy się zachoruje?
- Jak się zachowujemy u lekarza?
- Jak wygląda lekarz?
- Do czego służy termometr?
- Gdzie kupujemy lekarstwa?
 
Brawo! Cieszę się, że udało Wam się odpowiedzieć na pytania o zdrowiu.
 
Dzisiaj piątek , więc już za chwileczkę, już za momencik zaczyna się weekend!
 
Przed nami kilka wolnych dni od pracy, zatem odpoczywajcie!
 
Do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu! HURA!!!
 
 
 
50,3

Temat kompleksowy "Zwierzęta na wsi" 06.04.2021 - 09.04.2021

Temat dnia: Na wsi

06.04.2021 WTOREK

Dzień dobry!

Witam Was serdecznie i zapraszam do zabawy!

Dzisiaj przygotowałam dla Was wiersz pt.”Na wsi”.

Posłuchajcie...

 

Po podwórku chodzą kurki,

Bardzo ostre ich pazurki,

Każda w ziemi czegoś szuka,

Znaleźć ziarnko, to jest sztuka!

 

Dalej w głębi jest sadzawka,

Wokół niej zielona trawka,

Pędzą po niej oszalałe,

Hałaśliwe gąski białe.

 

A w zagrodzie małe świnki,

Wesolutkie mają minki,

Wciąż biegają, pochrumkują,

Widać dobrze się tu czują.

 

Środkiem dumnie sunie krowa,

Na pastwisko iść gotowa,

Bo na wieczór każdy czeka,

Żeby dała dużo mleka.

 

Jeszcze w stajni stoją konie,

Gospodarze dbają o nie,

Karmią, czyszczą i siodłają,

Leśne ścieżki objeżdżają.

 

Ale, najważniejszym w tym rejonie,

Nie są krowy ani konie,

Tylko wierny piesek Burek,

władca wiejskich podwórek!

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

- Kto chodzi po podwórku?

- Czego szukają kurki?

- Kto pędzi po zielonej trawce?

- Jakie zwierzęta są w zagrodzie? - Co robią, jak się czują?

- Jakie zwierzę chce iść na pastwisko?

- Jakie zwierzę daje mleko?

- O kogo dbają gospodarze w stajni?

- Jak gospodarze dbają o konie?

- Kim jest Burek?

 

 

Jeśli macie trochę wolnego miejsca w domku, przypomnijcie sobie i zatańczcie tę piosenkę:

https://youtu.be/qjPRAGyeYJA

 

Obejrzyjcie obrazek. Odpowiedzcie na pytanie: Po co hodujemy zwierzęta?

 

 

 

41

 

Język angielski 06.04. 2021 wtorek

Danuta Bernaś

danutabernas@gmail.com

 

The very hungry caterpillar - bardzo głodna gąsienica

 

1. Pokazujemy dziecku gąsienicę, drukujemy kartę pracy.

Kolorujemy kilkoma kredkami, powtarzamy kolory. Mówimy: This is a caterpillar. To jest gąsienica

a caterpillar - gąsienica

Eyes- oczy

a nose - nos

a mouth - usta

legs -nóżki

 

2. A leaf - liść.  This is a leaf. Colour the leaf green. Pokoloruj liścia na zielono.

 

Jeśli mamy w domu gąsienicę zabawkę, możemy wykorzystać, jeśli nie możemy ją zrobić ze skarpetki (w miarę możliwości czasowych i chęci  Państwa instrukcja tutaj: https://kreatywnieaktywni.pl/article/22-GĄSIENICA+ ).  Jeśli nie chcą Państwo robić gąsienicy zamieniamy dziecko w Caterpillar, mówimy abracadabra you’re a caterpillar i dziecko czołga się po dywanie jak gąsienica. Jeśli jest w domu drugie dziecko robimy Caterpillar race. Wyścigi gąsienic, która pierwsza doczołga się do liścia. Jeśli mamy zrobione gąsienice, przywiązujemy sznureczek do nich i ciągniemy  z dzieckiem gąsienice po dywanie, która pierwsza dobiegnie do liścia.

 

A caterpillar- gąsienica

A leaf - liść

A race - wyścig

 

3. Caterpillar is hungry. Gąsienica jest głodna. Bawimy się w głodną gąsienicę. 

Pytamy: Are you hungry? Jesteś glodny? 

Yes - tak, odpowiada dziecko. (Jeśli odpowie ze nie jest głodne, my udajemy ze jemy)

Dziecko udaje ze je. 

What are you eating? Co jesz? 

Pytamy i pomagamy dziecku odpowiedzieć np. 

An apple - jabłko

A pear - gruszkę

Plums - śliwki

Strawberries- truskawki

A watermelon - arbuza

cupcakes - babeczki

Oranges- pomarańcze

An ice cream - loda

 

I wszystko co dziecko wymyśli

 

4. The caterpillar is fat. Gąsienica jest gruba. Udajemy ze jesteśmy grubą gąsienicą.

Zamienia się w motyla. Zamieniamy dziecko w motylka. 

Fly like a Butterfly! Lataj jak motylek. Your’re a butterfly now. Jestes motylkiem teraz. 

Dziecko lata po pokoju jak motylek.

 

5. Dla chętnych z Państwa bajka do obejrzenia lub odsłuchania przez dziecko The Very hungry caterpillar:

 https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY 

 

Karty pracy

 

1.2
1.1
1.3

07.04.2021 ŚRODA

Temat dnia: Produkty od zwierząt

 

Dzień dobry dzieci!

Czy wiecie skąd się bierze mleko? Jak myślicie, dlaczego hodujemy krowy?

Obejrzyjcie filmik pt. "Skąd się bierze mleko?"

https://youtu.be/y_gXAlEJCik

 

Pokolorujcie obrazek według podanego kodu oraz wskażcie produkty spożywcze, które mamy dzięki hodowli krów.

Karta pracy str. 42 

 

Zabawa ruchowa „Na wiejskim podwórku”

A teraz naśladujcie ruchy zwierzątka podczas przemieszczania się. Rodzicu podaj nazwę zwierzątka!

- pies - dzieci przemieszczają się na czworakach udając pieski,

- kot – dzieci przemieszczają się na czworakach udając koty, co jakiś czas rodzic mówi:” koci grzbiet” wówczas dzieci uwypuklają plecy ku górze,

- „końskie siodło” uwypuklają brzuch ku podłodze,

- kaczka – dzieci chodzą na lekko ugiętych nogach stopy stawiają do środka, ręce naśladują ruchy skrzydeł,

- kura – dzieci chodzą po sali i cojakiś czas zatrzymują się i naśladują kurę grzebiącą w ziemi raz jedną nogą raz drugą,

- królik – dzieci w przysiadzie podpartym skaczą naśladując skoki królicze. 

Przed wykonaniem kolejnego zadania weźcie kilka głębokich wdechów wznosząc ręce w górę, i wydechów opuszczając ręce w dół.

 

Co to jest „nabiał”? - spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

- Jakie są przetwory z mleka?

- Dlaczego jemy nabiał?

- Czy wszyscy mogą spożywać nabiał?

- Kto spożywa nabiał?

 

A teraz zapraszam Was na zagadki smakowe - degustacja produktów z mleka.

Rodzicu - w miarę możliwości przygotuj produkty pochodzenia mlecznego: sery białe, żółte, krowie, owcze, jogurty naturalne i smakowe, maślankę, kefir, mleko, śmietanę, masło itp. 

Smacznego!

 

Aby poznać produkty, które dają nam inne zwierzęta hodowlane obejrzyjcie filmik pt. "Zwierzęta gospodarstwa domowego"

https://youtu.be/xrgowwp1V-U

 

Na zakończenie dzisiejszego spotkania połączcie w pary zwierzęta i produkty, które dają nam zwierzęta. 

  Do zobaczenia!!!

 

 

 

 

01
42 cz.3
na wsi plakat przedszkole

 

08.04.2021 CZWARTEK

Temat dnia: Zwierzęta i ich dzieci

 

Witam Was drogie dzieci!

Posłuchajcie wiersza Stanisława Karaszewskiego " Na wiejskim podwórku"

 

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda prowadzi swoje dzieciątko!

 

Zwierzęta i ich dzieci – praca z obrazkiem nr 52.

Dzieci oglądają i nazywają zwierzęta,  o których była mowa w wierszu.

- Jak się nazywa dziecko krowy? Pokaż je na obrazku.

- Jak się nazywa dziecko kury? Pokaż je na obrazku.

 

Improwizujcie śpiew zwierząt na podanej sylabie:

ko-, be-, mu-, me-, gul-, kwa-, gę-.

 

Teraz zapraszam na gimnastykę buzi i języka "Kotek lubi mleko" 

Rodzicu – daj dziecku małe lusterko.

Dzieci robią miny: smutnego kotka, głodnego, wystraszonego, zmęczonego, wesołego. Rodzic zachęca dzieci do gimnastyki języka:

Głodny kotek szuka mleka – poruszanie językiem w górę, w dół oraz w prawo, w lewo

Spragniony kotek pije mleko – szybkie dotykanie językiem, na przemian, dolnej i górnej wargi

Najedzony kotek oblizuje się – wolne oblizywanie warg.

 

Jak się bawił kotek? – zabawa ćwicząca zmysł równowagi .

Rodzicu  rozłóż na dywanie sznurek imitujący poplątaną włóczkę.

Dzieci przechodzą po nim, starając się nie iść obok sznurka.

 

Rodzice i ich dzieci –nazywanie mieszkańców zagrody wiejskiej 

Spójrzcie na obrazek (s.43), nazwijcie zwierzęta i pomóżcie dzieciom znaleźć ich rodziców. Powiedzcie, jak nazywają się dzieci owcy, świni, kozy i krowy. Rozwiążcie labirynt.

Następnie pokolorujcie rysunek zgodnie z podanym kodem.

Miłej zabawy!

 

 

zwierzęta i ich dzieci
43 cz.3

 

 

09.04.2021 PIĄTEK

Temat dnia: Ptaki w gospodarstwie

 

Dzień dobry Wszystkim!

Witam Was serdecznie i przedstawiam propozycje do pracy!

 

 Ptaki w gospodarstwie – oglądnijcie obrazki (znajdują się poniżej) przedstawiające kury, gęsi, kaczki - nazwijcie je i naśladujcie ich głosy.

Rodzicu -  wyjaśnij pojęcie „drób” (zbiorcze określenie udomowionych ptaków hodowanych ze względu na mięso, jaja, pióro oraz w celach dekoracyjnych. Do drobiu zalicza się między innymi kury, gęsi, indyki, kaczki, gołębie i perliczki.        Do drobiu w sensie kulinarnym zaliczane bywają też potrawy z dzikich ptaków). 

Taki sam – zabawa dydaktyczna - rozwijanie myślenia matematycznego; kształtowanie pojęć: para, taki sam i wdrażanie do posługiwania się nimi.

Rodzic przygotowuje dla dziecka po dwa identyczne przedmioty, ale do ręki daje tylko jeden (np. dwa identyczne guziki, figury geometryczne, klocki, auta, klucze, kartoniki, kartki, wstążki, serwetki, kubeczki, kredki, flamastry, magnesy). Drugi, taki sam przedmiot rodzic chowa w pokoju, a dziecko go poszukuje.

 

Kaczki – połącz w pary i pokoloruj takie same (karta pracy str. 44 )

 

Jakie to zwierzę? – puzzle.

Pokoloruj wybrane zwierzątko - kure lub kaczkę -  karta pracy poniżej. Rodzicu potnij obrazek na 4 lub więcej części, a dziecko niech ułoży obrazek i przyklei na kartkę. Gotowe :)

 

Piórka – ćwiczenia oddechowe

Postaraj się dmuchać piórko położone na stole  w różne strony, uważając by z niego nie spadło.

 

Na koniec posłuchajcie piosenki!

https://youtu.be/QPqALIknKwY

 

Do zobaczenia! Miłej zabawy!

 

 

ptaki-hodowlane-plansza-przedszkole-i-szkola-podstawowa-b-iext37523279
44 cz.3
45 cz.3
kaczka
kura

Temat kompleksowy "Wielkanoc" 29.03.2021 - 02.04.2021

29.03. – poniedziałek

Temat dnia : Koszyczek wielkanocny.

Witam serdecznie po weekendzie. Mam nadzieję , że jesteście gotowi do wspólnej zabawy .

Na początek zapraszam do gimnastyki z Fruzią – wykonujemy ruchy zgodnie z treścią https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0

Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej
To w nim leżą na serwetce
jajka malowane,
a pośrodku, obok chlebka,
spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)

Prezentacja koszyczka wielkanocnego i wyjaśnienie jego symboliki.

Dzielenie słów: chleb, jajka, baranek, palma, pisanka, wędlina, sól, chrzan  na sylaby.
Do pobrania – Obrazki i symbolika wielkanocnego koszyczka


Słuchanie wiersza A. Widzowskiej pt. „Wielkanoc” i omówienie jego treści.  Wiersz Wielkanoc

 „Wielkanocny koszyczek - kolorowanie, ozdabiane wg własnego pomysłu, wycinanie, składanie. Do złożenia koszyczek
Pamiętajcie o posprzątaniu swojego stanowiska pracy.

Swobodne improwizacje ruchowe do utworu M. Musorgskiego „Taniec kurcząt w skorupkach” https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw

Dla chętnych Kolorowanka wielkanocny koszyczek

Zabawa ruchowo naśladowcza „Przedświąteczne porządki”
Dzieci naśladują ruchem czynności podane przez osobę dorosłą, związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów itp. Zachęcam dzieci do pomagania rodzicom w przedświątecznych porządkach w domu.

P.S. Na jutro proszę przygotować 2 ugotowane jajka w skorupce.

A oto inne propozycje na zabawy popołudniowe. Zapraszamy!

 

3.1
3.3
3.2
3.4

30.03.2021 – wtorek

Temat: Pisanki, kraszanki.

Witajcie kochani! Zaczynamy kolejny dzień.

- Zachęcam do zabawy rodzica z dzieckiem– „Powitanka”- zabawa paluszkowa z wierszem.

Gdy się rączki spotykają,
to od razu się witają. ( podajemy sobie ręce na przywitanie)
Gdy się kciuki spotykają,
to od razu się witają. (dotykają się kciuki)
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni).

 - Słuchanie piosenki „Pisanki, kraszanki”

https://youtu.be/qKY9oeELKn4

  „Pisanki kraszanki”

1) Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

2) Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

3) Baranek kurczaczkiem długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali 
Wielkanocni goście czasu nie tracili 
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

- Rozmowa na temat treści piosenki

- Co znajdowało się w koszyczku?

- Z kim kłócił się kurczaczek?

- O co kłócił się kurczaczek z barankiem?

- Co wielkanocni goście zrobili z pisankami?

- Ile jest zwrotek w piosence?

- Od jakich słów zaczyna się refren?

Pytanie rodzica:

- Czy wiesz jak można zrobić pisanki i kraszanki?

Rodzic wyjaśnia:

Kraszanki to jajka malowane na jeden kolor np. naturalnymi barwnikami – gotowane w łupinach cebuli, korze dębu, soku z buraków.

Pisanki to jajka pomalowane i ozdobione wzorkami. Wzorki można namalować, wydrapać, narysować (drapanki)

Oklejanki to jajka oklejone różnymi ozdobami np. kawałkami krepiny, materiału, cekinami, koralikami, ryżem, kaszą.

Dziecko ogląda ilustracje pisanek i kraszanek. 

Wskazuje najładniejsze

https://pixabay.com/pl/images/search/pisanki/

Dmuchanie jajek.   

Na środku stołu leży wydmuszka. Rodzic i dziecko siedzą przy stole na przeciwko siebie. Kładą ręce na brzegu, aby jajko się nie stoczyło. Rodzic z dzieckiem mówią:

“Dmuchaj wietrze, lecz nie w oczy. Jajko niech się tam potoczy”.

Następnie rodzic dmucha jajko w kierunku dziecka. Dziecko próbuje tak dmuchać, aby nie dotknęło ono jego ręki. Za każde dotknięcie lub stoczenie jajka oddaje się fanty, które później trzeba wykupić.

Wyścig z jajkiem.       

Rodzic z dzieckiem ustawiają się na linii startu. Trzymają w rękach łyżki z jajkiem. Idą ostrożnie do krzesła i wracają z powrotem. Kto dojdzie pierwszy ten otrzymuje punkt. Zabawę powtarzamy kilka razy. Zwycięzcą jest ten kto ma najwięcej punktów.

Jak ozdabiamy jajka wielkanocne?

Dziecko ogląda z rodzicami filmiki i wybiera najciekawszą technikę

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE

https://www.youtube.com/watch?v=zf3inOAQKH8

Nasze pisanki

Dziecko z rodzicem ozdabiają jajka wybraną techniką – proszę z przygotowanych jajek ugotowanych na twardo lub styropianowych zrobić 1 pisankę i 1 kraszankę.  Czekamy na Wasze zdjęcia.

- Nauka I zwrotki i refrenu piosenki „Pisanki, kraszanki” metodą ze słuchu.

- Słuchanie opowiadania „Wielkanocne spory” - https://youtu.be/p0sQyZmVwfQ

 

Oto propozycje na popołudnie!

 

Owies i rzeżucha – zapoznanie z tradycją ozdabiania stołu wielkanocnego i wysianie owsa oraz rzeżuchy.

 

Z pomocą rodzica przygotuj plastikowy pojemnik lub doniczkę z ziemią.

Podłoże dobrze zwilż i na wierzchu wysyp nasionka owsa. Postaw doniczkę w miejscu, które jest dobrze naświetlone i jednocześnie ciepłe - idealny będzie parapet w najbardziej nasłonecznionym pomieszczeniu w domu. Z początku nasiona możesz też przykryć folią, w ten sposób stworzysz im warunki zbliżone do szklarni. Pamiętaj o ich regularnym podlewaniu, jednak nie przesadzaj z ilością wody, aby nasiona w niej nie pływały. Lepiej nawilżać podłoże niewielką ilością wody, za to systematycznie.

Pamiętacie jak sialiśmy w przedszkolu rzeżuchę? Na zmoczoną ligninę wysypaliście jej ziarna . Nie zdążylismy zaobserwować jej wzrostu. Może spróbujecie założyć taką hodowlę w domu?

Jeżeli nie masz wolnej doniczki, możesz zasiać rzeżuchę na płaskim naczyniu - sprawdzi się zwykły talerzyk. W tym przypadku postępuje się podobnie, jak podczas hodowania owsa. Wyłóż talerz dosyć grubą warstwą ligniny lub waty, a tak przygotowane podłoże dobrze nasącz. Teraz możesz wysypać ziarenka. Postępuj podobnie jak w punkcie powyżej, czyli ustaw naczynie w jasnym i ciepłym miejscu.

 

Obserwujcie wzrost roślin i przysyłajcie zdjęcia na adres mailowy

elatrzcinska@interia.pl                lub        ka.stasiak@interia.eu

 

 

ZAJĄCZEK i WIELKANOC – opowiadanie historyjki obrazkowej - praca z obrazkiem

 

Opowiedz rodzicowi jak zajączek przygotowuje się do Świąt Wielkanocnych? - co zajączek robił najpierw, a co potem?

Pokoloruj zajączka według podanego kodu.

Karta pracy s.36

 

 

Miłego dnia.

36

31.03.2021 r. – Środa

Temat: Wielkanocne zabawy matematyczne.

Dzień dobry, witam i zapraszam dzisiaj do udziału w wielkanocnych zabawach

- „Zajączki” – zabawa paluszkowa.

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca.  Zaplatamy palce obu dłoni i lekko kołyszemy splecionymi dłońmi.

- Nauka II zwrotki piosenki „Pisanki, kraszanki” – śpiewanie I i II zwrotki piosenki oraz refrenu. https://youtu.be/qKY9oeELKn4

- „Zbieraj jajka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia

Rodzic (pod nieobecność dziecka) rozkłada po pokoju piłeczki/kulki zrobione z kartek w różnych kolorach lub-najlepiej- plastikowe jajka.

Zadaniem dziecka jest odszukać je i włożyć do koszyczka zanim rodzic policzy do 5.

- „Wielkanocne zgadywanki” – rozwiązywanie zagadek.

Ma złociste rogi i kożuszek biały.
Nie biega po łące,  bo z cukru jest cały. (baranek cukrowy)

 Wykluły się z jajek, Są żółciutkie całe.
Będą z nich kogutki albo kurki małe. (kurczaczki)

Leżą w koszyczku pięknie ułożone.
W kolory i wzory mocno ozdobione. (pisanki)

Jest cały z czekolady. W świąteczny poranek
z kurczaczkiem i barankiem stoi wśród pisanek. (zajączek)

- „Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia.

Dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce rodzic  rzuca kostką do gry, mówiąc KURA ZNOSI JAJKA. ILE ICH ZNIOSŁA? Dziecko liczy i podają liczbę oczek, a potem tyle razy mówi KO. Jeżeli nie ma w domu kostki, można pokazać kartonik z narysowanymi oczkami, lub pokazać odpowiednią ilość palców u dłoni.

- „Marchewki królika”- uzupełnianie obrazka o brakujące elementy, kolorowanie – do pobrania ZAJaCZEK_WIELKANOCNY.doc

- Taniec do piosenki M. Z. Tomaszewskiej „W górę,  ręce w górę” https://youtu.be/atKh_GW09Bk

 Teraz czas na trochę odpoczynku -    „Kacze przygody” - bajka do słuchania dla dzieci https://youtu.be/rYS4imgwkuI

 

Propozycje na zabawy popołudniowe

W zdrowym ciele zdrowy duch – zapraszamy do gimnastyki.

Do wykonania poniższych ćwiczeń potrzebne będą kubeczki plastikowe lub butelka plastikowa po wodzie (0,5l). Ćwiczenia powtarzamy kilka razy.

  • Na początek maszerujemy w miejscu. Wdech nosem – wymach rękami do góry, nad głowę; wydech ustami – ręce układamy wzdłuż tułowia.

  • Stoimy w miejscu, w małym rozkroku, kubeczki trzymamy w wyciągniętych nad głową rękach. Wykonujemy skłon w przód, stawiamy kubeczki przed sobą i prostujemy się. Podczas ponownego skłonu zabieramy kubeczki i podnosimy je w rękach do góry.

  • W siadzie skrzyżnym, wykonujemy skłony boczne z kubeczkami w dłoniach. Za każdym razem dotykamy podłogi kubeczkiem..

  • Czworakując, ostrożnie toczymy kubeczki po dywanie poprzez popychanie ich głową (możemy też mocno dmuchać, by kubeczki się przemieściły).

  • Do tej zabawy potrzebnych będzie kilka kubeczków. Stawiamy odwrócone kubeczki na dywanie i poruszamy się między nimi.

  • Stawiamy kubeczki na dywanie i przeskakujemy przez nie: do przodu, do tyłu i na boki.

  • W siadzie skulnym, podpartym próbujemy chwycić kubeczki palcami jednej stopy i drugiej stopy, na zmianę. Potem unosimy do góry kubeczki stopami.

  • Na zakończenie proponuję marsz w miejscu z kubeczkiem położonym na głowie.

 

Oto kreatywne pomysły na zajączka wielkanocnego.

Obejrzyjcie filmiki ze sposobem ich wykonania. Mam nadzieję, że na pewno któryś Wam się spodoba i go zrobicie.

Zdjęcia przysyłajcie na adres mailowy elatrzcinska@interia.pl lub ka.stasiak@interia.pl.

Umieścimy je na naszej stronie internetowej przedszkola w zakładce Żabki Galeria.

Czekamy na zdjęcia! Do zobaczenia!

https://youtu.be/RodXic0G-SE

https://youtu.be/wAVTm1nNFx8

31
30.03.
32
33
34
35
36

01.04.2021r. 

Temat :Kurczątka, kurczątka – ćwiczenia w liczeniu – porównywanie zbiorów, używanie określeń: mniej, więcej, o ile mniej, o ile więcej.

Dzień dobry! Witam Was bardzo serdecznie i zapraszam do zabawy!

 

Dziecko wycina koła z obrazkami kurczątek. (Karta pracy poniżej). Rodzic zwraca uwagę na bezpieczne posługiwanie się nożyczkami.

Dziecko kładzie przed sobą koło z jednym kurczątkiem i mówi, jak wygląda kurczątko i co robi.

Potem dokłada koło z dwoma obrazkami kurczątek.

Pokazuje na jednej ręce tyle palców, ile jest kurczątek w jednym kole. Potem pokazuje na drugiej ręce tyle palców, ile jest kurczątek w drugim kole.

Rodzic pyta:

Jeden i dwa to ile razem?

Następnie prosi dziecko, żeby dołożyło teraz koło z trzema kurczątkami i pyta:

O ile więcej jest kurczątek w drugim kole niż w pierwszym?

O ile więcej jest kurczątek w trzecim kole niż w drugim?

A ile to jest o jeden więcej od trzech?

Połóż obok trzeciego koła koło z odpowiednią liczbą kurczątek. Policz kurczątka.

Czy cztery jest o jeden większe od trzech? Pokaż na palcach.

Koło z iloma kurczątkami trzeba położyć jako następne?

Policz w nim kurczątka. Czy pięć jest o jeden większe od czterech? Pokaż na palcach.

Rodzic prosi dziecko, żeby położyło przed sobą koło z pięcioma kurczątkami i głośno je policzyło.

Na zakończenie zadania rodzic prosi dziecko, żeby ułożyło koła z kurczątkami od najmniejszej ich liczby w kole do największej.

 

Teraz proponuję wykonać taniec, który już znacie z przedszkola!!!

 

A ram sam sam

 

https://youtu.be/XdZ5R0Ixmlg

 

W Święta Wielkanocne nie może zabraknąć kurczaków.

 

 

Mam dla Was dwie propozycje do wyboru.

 

 

1. Kurczak z kół 

Sposób wykonania jednego kurczaka:

Dziecko wycina z żółtego papieru narysowane przez rodzica trzy żółte koła różnej wielkości (3 cm, 5 cm, 7 cm).

Przykleja na kartce największe koło (tułów), nad nim – stykające się z nim najmniejsze koło (głowa).

Zagina na pół średnie koło (skrzydło) i przykleja w połowie największego koła.

Dorysowuje nóżki, dziobek i oczko. Potem jeszcze trawkę i ziarenka. Praca gotowa. 

 

2. Kurczak z talerzyka papierowego

Sposób wykonania:

Dziecko maluje żółtą farbą papierowy talerzyk. Trzeba chwilę poczekać, aż wyschnie.

Następnie dokleja pozostałe elementy: oczka, dziób, piórka.

Na koniec robimy dwie małe dziurki, przez które przekładamy pomarańczowe druciki kreatywne. W ten sposób powstaną nóżki kurczaka. Gotowe!

 

Pamiętajcie o posprzątaniu miejsca pracy!!!

 

Czekamy na zdjęcia Waszych prac! 

 

 

 

 

01.01
31.1
01.04.02

Propozycja na zabawy popołudniowe

 Dzień dobry wszystkim. Dzisiaj prima aprilis-dzień żartów , wzajemne żartobliwe oszukiwanie się. Dziś możemy robić żarty bliskim, a nawet obcym- i nikt nie powinien się  za to obrażać.  Sami też musimy być czujni. Żartownisie tylko czyhają na naszą nieuwagę!

- Tak jak zawsze witamy się uśmiechem tak dziś ja …

… przesyłam do was promyk uśmiechu, niechaj powróci do mnie w pośpiechu.
/Uśmiecham się do Was – czekam na uśmiech od Was / Dziękuję.

- Śpiewanie I i II zwrotki oraz refrenu piosenki „Pisanki , kraszanki”  - nauka III zwrotki. - . https://youtu.be/qKY9oeELKn4

- Teraz  trochę poeksperymentujemy z jajkami.

Przygotujcie jajko surowe i gotowane.
Potrząśnij jajkiem surowym a następnie gotowanym i sprawdź czy wydaje dźwięk podczas potrząsania.
Kręcimy jajkiem surowym i gotowanym i obserwujemy, które kręci się szybciej

Czy jajko potrafi pływać?

Przygotujcie szklankę z wodą i na talerzyku ok.10 łyżeczek soli kuchennej. Wrzuć surowe jajko do wody- tonie, wyjmij je z wody i dosyp do wody sól, wymieszaj dokładnie . Włóż ponownie jajko do szklanki słonej wody- pływa.

Wesoły zajączek – zabawa ruchowa – Rodzic   dziecko rzuca kostkę i zapowiada: zajączek podskakuje 4 razy i ja też; zajączek robi 2 obroty i ja też, zajączek robi 6 przysiadów i ja też. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Serwetka wycinanie według własnych pomysłów - przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i porządkowanie miejsca pracy Dziecko z pomocą rodziców wycinają serwetki z kolorowego papieru. Rodzic także  pomaga w składaniu papieru na części.

Rączka pracuje

ChomikImage (2)
ChomikImage (1)
ChomikImage (3)
ChomikImage

Wesołych żartów, nie dajcie się oszukać, a jeśli już to nastąpi nie obrażajcie się.   Pozdrawiamy Was!

 

 

 

 

02.04.2021 piątek

 

Temat dnia: Świąteczne zapachy – pieczemy babeczki

 

Dzień dobry!

 

Mamy dla Was dzisiaj kilka propozycji,

 

które pozwolą zaplanować Wam świąteczny czas.

 

Na początek rozwiążcie zagadki!

 

W wielkanocnym koszyku

leżeć będą sobie.

Zanim je tam włożę,

ślicznie je ozdobię. (pisanki)

 

Święta! Święta nadeszły!

Wstawajmy! Już rano!

Podzielimy się jajeczkiem,

bo dziś przecież... (Wielkanoc)

 

Tyle w koszyku

leży pisanek!

A pośród nich

słodki, cukrowy... (baranek)

 

Spójrzcie na obrazek, wymieńcie nazwy smakołyków, które znajdują się na stole na obrazku (obrazek  znajduje się pod tekstem).

Podzielcie ich nazwy na sylaby.

 

Kto pamięta, jakie ciasta znajdują się na stołach w waszych domach w czasie Wielkanocy?

A które ciasta lubicie najbardziej?

Proponuję Wam dzisiaj upieczenie małych, ucieranych babeczek – oczywiście z pomocą rodziców.

Pracę zaczynamy od umycia rąk

Potrzebne będą następujące składniki:

  • 3 jajka

  • 1 kostka masła

  • 1 szklanka cukru

  • 1 łyżka proszku do pieczenia

  • ½ szklanki mąki ziemniaczanej

  • 1 szklanka mąki pszennej

  • zapach cytrynowy

  • olej do smarowania foremek

(Z tej porcji wychodzi około 20 małych babeczek lub jedna duża babka).

Sposób wykonania

Jajka utrzeć za pomocą miksera z cukrem na puszystą masę.

Wsypać proszek do pieczenia, dodać pół zapachu cytrynowego, zalać roztopionym, gorącym masłem, a następnie dodać

pozostałe składniki i zmiksować.

Wylać do foremek wysmarowanych olejem.

Piec około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni.

Po wyjęciu z piekarnika położyć na wilgotnej ściereczce, a potem wyjąć z foremek i wystudzić.

Możemy je ozdobić polewą czekoladową, lukrem w różnych kolorach lub cukrem pudrem.

Pamiętajcie o posprzątaniu miejsca pracy!

 

Smacznego!

 

Obejrzyjcie filmik edukacyjny i utrwalcie sobie zwyczaje i tradycje Wielkanocne -

https://youtu.be/8YparvyssW4

 

Zaproście rodziców do zabawy z piosenką i Zajączkiem.

Piosenka Zając długie uszy ma

https://youtu.be/fZ9gKoZl9ws

 

Teraz policzcie ile jest jajek w koszykach i pokolorujcie odpowiednią liczbę na kostkach – karta pracy s.39.

Do zobaczenia!

 

39
38
stół wielkanocny

Propozycja na zabawy popołudniowe

Opisywanie obrazka.

Dziecko przygląda się ilustracji i opisuje ją. Następnie rodzic zakrywa obrazek, a zadaniem dziecka jest wymienić jak najwięcej elementów, które zapamiętało

https://1.bp.blogspot.com/-dzsL4qvQ_2A/YGR1SA7q1lI/AAAAAAAABaU/xnpelPNtfZ0iXkRnt8FNroVPpuhDhwOHACLcBGAsYHQ/s2000/koszyk%2Bwielkanocny%2B%25282%2529.jpg

Zabawa muzyczno-ruchowa Psotny spacerek. 

Dziecko poruszą się według wskazówek zawartych na filmie. Zachęcam do wspólnego tańca razem z dziećmi :). 

https://youtu.be/mnPPLdq7_jo

- Układanie z kolorowych sznurków symboli świąt Wielkanocnych. 

Dziecko układa ze sznurka dowolny kształt, który kojarzy mu się z Wielkanocą, zadaniem rodzica jest odgadnąć, co przedstawia.  Następnie można zamienić się rolami.

- Śpiewanie piosenki „Pisanki, kraszanki”

Pisanka - graf muzyczny - https://youtu.be/ePJQyJcz8ic

Z okazji Świąt Wielkanocnych
składamy wszystkim w ten czas radosny
życzenia ciepłe jak tchnienie wiosny
Niech wszystkie troski będą daleko,
a dobro płynie szeroką rzeką.

Pozdrawiamy Pani Kasia, Pani Ela

Propozycje zabaw na czwartek 25.03.2021; Temat dnia: Jaskółki

1
2
3
4
5
6
7

 

Propozycje zabaw ruchowych

 

Łokieć, nos i klaszczemy www.edumuz.pl

https://youtu.be/Bwi8nn9dB1g

 

Stoję sobie, nic nie robię www.edumuz.pl

https://youtu.be/WuGqwI02TcM

 

Zabawa z gazetą

https://youtu.be/-v3t0Ks0dQk

Propozycja na dodatkowe zabawy popołudniowe

Dzień dobry. Witam wszystkie Żabki bardzo serdecznie. Zapraszam do wspólnej zabawy

Zabawa dydaktyczno ruchowa ,,Jakie to ptaki?".

Proszę o rozwiązanie zagadek, i naśladowanie lotu ptaków.

Zagadki:

1. Pod dachem ma gniazdo z gliny, na niebie kręci kółka. Jej przysmak to są muchy, cóż to za ptak ... (jaskółka)

2. Ma długi czerwony dziób na jednej nodze stoi. Swe gniazdo na dachu splótł. I każda żaba się go boi... (bocian)

3. Rano nas budzi swym głosem jak dzwonek, ten mały szary ptak... (skowronek)

4. Po gałęziach kozły fika, chętnie zjada tłuszcz z patyka... (sikorka)

5. Słychać ją w koło wśród sosen i buków, jak woła wesoło ku-ku-ku... (kukułka)

6. Ptaszek ten od zawsze leczy chore drzewa. I dlatego właśnie stuka zamiast śpiewać... (dzięcioł)

7.Dziób zakrzywiony, okrągłe oczy, na myszy poluje w nocy... (sowa)

 

Zabawa dydaktyczno ruchowa ,,prawda czy fałsz"

Rodzic czyta zdania, z którymi  możecie się  zgodzić lub nie.

Zgoda -  podskakujecie obunóż kilka razy.

Fałsz -  robicie przysiady.

Przykładowe pytania:

 - Zimą są z nami bociany i jaskółki (fałsz - przysiady)

 - Na zimę przylatują gile i jemiołuszki (prawda - podskoki)

 - Słowo wrona ma 4 sylaby (fałsz - przysiady)

 - Sikorki mają żółto upierzony brzuszek (prawda -podskoki)

 - Cztery gile i  1 jaskółka to 7 ptaków (fałsz - przysiady)

 - Przysmakiem bociana jest słoninka (fałsz przysiady)

Pytań może być znacznie więcej oraz bardziej urozmaicone ćwiczenia np. kręcimy się w kółko, biegniemy od 1 drzewa do 2.

 

Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Czy umiesz tak jak ja?”

Rodzic pokazuje dziecku figurę, którą następnie dziecko ma powtórzyć.

 

Ćwiczenia słuchowe „Co to?”

 Rodzic wypowiada sylabami słowa kojarzące się z wiosną (np.: słoń-ce, tu-li-pan, kwia-ty itp.). Zadaniem dziecka jest połączenie słów w całość.

 

Piosenka - https://youtu.be/MXOs1LGO1JM

Pozdrawiamy . Pani Kasia, Pani Ela.

Propozycje zabaw na piątek 26.03.2021r.; Temat dnia: Pomagamy szpakom

2.2

 

Gdzie mieszkają szpaki? – słuchanie opowiadania.

- Mamo, tato, chodźcie szybko do ogrodu! – woła przestraszona Małgosia.

Nasze szpaki są złe i strasznie hałasują. i dlaczego tak w kółko latają? Co im się stało?

- Oj, Małgosiu, popatrz, w naszym ogrodzie są same młode, małe drzewka i żadne z nich nie ma dziupli, a szpaki szukają sobie teraz domu, żeby złożyć jaja. z jaj wylęgną się szpacze pisklęta.

- I co teraz będzie? One się denerwują i boją, bo nie mają, gdzie mieszkać!

Małgosia już prawie płacze.

- Nie martw się córeczko, jest na to sposób, bardzo prosty. Jedziemy do sklepu po dom dla naszych bezdomnych szpaków. Kupimy szpaczą budkę i zawiesimy na drzewie. Tak pomożemy szpaczej rodzinie.

Rozmowa na temat treści opowiadania:

  • Dlaczego Małgosia była przestraszona ?

  • W jaki sposób rodzice Małgosi pomogli szpakom?

 

Budka szpaka – rysowanie po śladzie i kolorowanie – rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Karta pracy str. 35

 

Korale z makaronu” ‒ Rodzicu - przygotuj makaron, który ma otwór w środku, np. rurki (penne), sznurek oraz farby plakatowe, pędzelek i kubeczek z wodą. Poproś, aby dziecko pomalowało farbami makaron. Po wyschnięciu zachęć do nawleczenia makaronu na sznurek.

 

Co zniknęło” ‒ Rodzicu poproś, aby dziecko przyjrzało się wybranemu miejscu w domu, np. przedmiotom ustawionym na półce, i zapamiętało je. Poproś, aby się odwróciło, a w tym czasie zmień ułożenie elementów, dodaj lub schowaj wybrany przedmiot. Zachęć dziecko do odgadnięcia, co się zmieniło. Stosowanie określeń nad, pod, obok, za, przed, z lewej strony, z prawej strony rozwija orientację w przestrzeni i kształtuje umiejętności matematyczne.

 

Kolorowe cienie” ‒ Rodzicu - przygotuj kartki, kredki, niewielką figurkę (lub kilka figurek) i lampkę. Ustaw figurkę na krawędzi kartki. Włącz lampkę i skieruj światło tak, aby cień figurki padał na kartkę. Poproś dziecko, aby odrysowało cień figurki, a następnie dowolnie go pokolorowało.

 

Wyścigi rakiet” ‒ Rodzicu - przygotuj balon, słomkę do napojów, nożyczki, taśmę klejącą i sznurek. Wspólnie z dzieckiem przygotuj tor wyścigowy – ze słomki do napojów odetnijcie rurkę o długości około 5 cm i nawleczcie na sznurek. Końce sznurka przywiążcie do dwóch oddalonych od siebie krzeseł tak, aby sznurek był naprężony. Napompujcie balon, ale nie zawiązujcie go. Przyklejcie balon taśmą klejącą do rurki na sznurku. Puśćcie wylot powietrza i obserwujcie jak balonowa rakieta mknie po torze. Możesz zorganizować wyścigi rakiet, a także poprosić dziecko o ozdobienie rakiety flamastrami.

 

 

Propozycje zabaw ruchowych wg Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

 

Bajka o moim ciele” – uczestnicy zabawy siedzą na dywanie i nazywają różne części ciała, jednocześnie wykonując konkretny ruch:
- poznajemy swoje rączki,
- rączki witają się z nóżkami, dotykamy swoje stopy,
- paluszki spacerują dalej i spotykają kolanka,
- po kolankach mamy brzuszek, głaszczemy i masujemy,
- idą paluszki dalej i witają się z szyjką, kręcimy szyjką raz w jedna, raz w drugą stronę,
- po szyi poznają paluszki buźkę, dotykają oczka, nos – liczą dziurki w nosie, dotykają brodę,
- paluszki – wędrowniczki głaszczą włosy i spotykają uszy, liczą uszy.
- poprawianie fryzury.

 

Kołyska”- uczestnicy siedzą na podłodze, dziecko między nogami rodzica, który delikatnie buja się z boku na bok, kołysząc je i podpierając kolanami, udami i ramionami.

 

Wałkujemy ciasto”- rodzic leży płasko, ręce ma złączone nad głową. Dziecko turla rodzica pchając go do przodu za biodra. Rodzic może pomóc dziecku w taki sposób, aby nie było tego świadome. Jego ciało ma sprawiać dziecku opór. Następnie rodzic turla dziecko.

 

Podwójny wałek”- rodzic w pozycji jak poprzednio przytula dziecko twarzą do siebie, przytula je na całej długości ciała i turla się razem z nim. Musi przy tym uważać, aby nie przygnieść dziecka.

 

Jazda na koniu” - rodzic przyjmuje pozycję na czworakach, dziecko kładzie mu się na plecach chwytając rękoma za szyję.

 

Tunel” - dorosły przyjmuje pozycję w klęku podpartym, a dziecko wędruje przechodząc przez rozmaite wolne miejsca stworzone przez jego ciało.

 

Masażyk”- dziecko leży przodem, rodzic masuje mu plecy analogicznie do wypowiadanych słów: Idą konie ( palcami udajemy kroki konia)

Przeszły słonie (palcami udajemy ciężkie słoniowe kroki)

Idzie pani na szpileczkach (szybko kroczymy po plecach opuszkami palców wskazujących)

Idzie szczypaweczka (delikatnie szczypiąc wędrujemy po plecach na skos)

Świeciły dwa słoneczka (rysujemy dwa kółka)

Płynęła sobie rzeczka (palcem rysujemy na plecach krętą rzeczkę)

Spadł deszczyk (palcami naśladujemy spadające krople)

Czujesz dreszczyk? Czujesz dreszczyk?

Po wykonaniu ćwiczenia następuje zamiana ról

 

 

Propozycja na zabawy popołudniowe

Dzień dobry wszystkim. 

Wiosenna trawkazabawa ruchowa przy muzyce („Wiosna” A. Vivaldi CD) https://youtu.be/Z_tk-AhlA1o  - Dziecko, bierze kredkę  odcieniu barwy zielonej i przy muzyce porusza się swobodnie po pokoju. Na przerwę w muzyce  rysuje kreski na rozłożonym arkuszu szarego papieru (lub brystolu).

 Wiosenne czarowanie – zabawa ruchowa

Rodzic wprowadza dziecko w zabawę:

 Przyszła pani Wiosna i zaproponowała nowy sposób chodzenia. Myślała, myślała i doszła do wniosku, że wszyscy będą chodzili krokiem dostawnym (rodzic demonstruje, a dziecko powtarza). Jednak nie spodobało się to chodzenie Wiośnie. Spróbujemy chodzić na palcach (rodzic z dzieckiem idą na palcach). Ten sposób chodzenia też się Wiośnie nie podobał. Teraz będziemy chodzić tyłem (rodzic z dzieckiem idą tyłem). Z tego sposobu chodzenia też Wiosna nie była zadowolona i mówi: chyba najładniejsze chodzenie, to chodzenie marszowe (marsz po pokoju, z wysokim unoszeniem kolan). Dla utrudnienia i uatrakcyjnienia można ułożyć z dostępnych przedmiotów w domu slalom.

Budujemy budkę – konstruowanie budki dla szpaka z różnorodnych klocków

ZAKWITŁY MLECZE stemplowanie. Na arkuszu z narysowaną trawą, korkiem maczanym w żółtej farbie plakatowej, dziecko odciska kwiaty mleczu.

Lubię- nie lubię rozmowa o odczuciach, emocjach dziecka.  Dziecko wypowiada się na temat zabaw, zajęć w tygodniu. Opowiadają,  które działania mu się podobały, a których by nie chciało, jak się czuło, jak minął mu tydzień.

Piosenka - https://youtu.be/MXOs1LGO1JM

Dziękujemy Wszystkim za wspólną zabawę. Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłego weekendu.

Linki