Zapytanie ofertowe
ZAPYTANIE OFERTOWE
Znak Sprawy: PS4.016.8.1.2024
Nazwa zadania: Dostawa żywności dla Przedszkola Samorządowego nr 4 w Myślenicach
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Przedszkole Samorządowe nr 4 w Myślenicach
32-400 Myślenice
- Berka Joselewicza 1
Ogłoszenie zamieszczono na stronie internetowej: https://ps4.edu.pl/
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa produktów spożywczych w podziale na :
Koszyk 1: MIĘSO I PRZETWORY MIĘSNE,
Koszyk 2: MLEKO I PRZETWORY MLECZNE,
Koszyk 3: ARTYKUŁY SUCHE I SYPKIE.
Koszyk 4: OWOCE , WARZYWA , ARTYKUŁY SPOŻYWCZE
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz ze wskazaniem asortymentu i planowanych
ilości zawiera załącznik nr1 (formularz ofertowy) do niniejszego zapytania ofertowego.
SEKCJA III: POZOSTAŁE INFORMACJE:
Opis warunków udziału w postępowaniu:
- Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia określone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835).
- O postępowanie może ubiegać się Wykonawca (lub grupa wykonawców – konsorcjum, spółka cywilna), który oświadczy, że:
- prowadzi co najmniej od 3 lat działalność gospodarczą w zakresie obrotu towarami objętymi opisem przedmiotu zamówienia.
- dysponuje transportem i zobowiązuje się realizować dostawy w terminach wskazanych w zamówieniach.
- zaoferuje termin płatności minimum 14 dni.
Kryteria oceny ofert:
Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria:
- Cena brutto oferty (60%)
- Stały rabat (40%)
Sposób oceny ofert:
Sposób obliczenia kryterium „cena”
Cena=najniższa cena z wszystkich ofert cena oferty ocenianej x 60%
Sposób obliczenia kryterium „stały rabat”
stały rabat=rabat w ofercie ocenianej najwyższy rabat z wszystkich ofert x 40%
Wybór oferty
- Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
- Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podane :
- maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 100;
- za najkorzystniejszą wybrana zostanie ta oferta, która otrzyma największą liczbę punktów;.
- jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną.
Inne istotne warunki:
- Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie do 12.2024r.
- Termin ważności oferty – do 14 dni od upływu terminu składania ofert
- Z Wykonawcą, którego oferta będzie najkorzystniejsza (tj. otrzyma najwyższą liczbę punktów), po wybraniu oferty, zostanie zawarta umowa której wzór stanowi załącznik nr 2.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawarcia umowy w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu publikacji niniejszego Zapytania.
- Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo prowadzenia negocjacji w zakresie treści złożonej oferty.
- W toku realizacji umowy mogą być wprowadzane zmiany do umowy dotyczące sposobu i terminu realizacji zamówienia na skutek:
- Opóźnień z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego;
- Wystąpienia zjawisk związanych z działaniem siły wyższej (klęska żywiołowa, niepokoje społeczne, działania militarne, warunki pogodowe itp.);
- Decyzji administracyjnych (decyzje władz publicznych, zmian obowiązującego prawa, oczekiwanie na niespodziewane wcześniej a konieczne wyniki ekspertyz, wyroki sądowe itp.);
- Opóźnienia, o których mowa powyżej, muszą być udokumentowane stosowanymi protokołami podpisanymi przez obie strony. W ww. przypadkach strony ustalają nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi tych opóźnień.
- Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych powyżej okoliczności nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania takich zmian, ani nie może stanowić podstawy do roszczeń Wykonawcy do ich wykonania.
Sposób przygotowania ofert, sposób komunikacji, termin i miejsce złożenia oferty:
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Ofertę należy złożyć w języku polskim.
- Oferta winna zawierać wypełniony Formularz ofertowy (wzór załącznik nr 1)
- Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.
- Oferta musi dla swej ważności być podpisana przez osobę upoważniona do reprezentacji wykonawcy. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę, jeśli uprawnienie tej osoby do podpisania oferty wynika z pełnomocnictwa. Zaleca się podpisanie pliku oferty podpisem elektronicznym. Jeśli wykonawca nie posiada takiego może podpisać ofertę podpisem tradycyjnym a następnie zrobić skan oferty do pliku .PDF. Plik zawierający skan oferty przesłać Zamawiającemu.
- Wykonawca podaje cenę oraz wysokość stałego rabatu i inne wymagane elementy oferty poprzez podanie jej w Formularzu ofertowym – załącznik nr 1.
- Cena ofertowa musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w szczególności: koszty opakowania i zabezpieczenia, ubezpieczenia, dostawy, transportu.
- Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku łącznie z podatkiem VAT. Jeśli wykonawca nie jest płatnikiem podatku VAT podaje stawkę 0 (zero) wraz z informacją , że nie jest płatnikiem VAT. Oferta musi zawierać łączną cenę brutto przedmiotu zamówienia.
- Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
- Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert.
- Termin składania ofert upływa dnia 02.2024r. do godziny 23:59. Otwarcie ofert nastąpi najpóźniej w dniu następnym. Nie przewiduje się publicznego otwarcia ofert.
- W trakcie postępowania dotyczącego niniejszego Zapytania Ofertowego, do jego zakończenia rozumianego jako zawarcie umowy z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę, wszelkie oświadczenia, zapytania, wyjaśnienia, wnioski i zawiadomienia Wykonawców przekazywane są drogą elektroniczną, chyba, że Zamawiający w danym konkretnym przypadku będzie wymagał zachowania innej formy komunikacji.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany warunków określonych w niniejszym Zapytaniu Ofertowym. W przypadku wprowadzenia takich zmian Zamawiający może wyznaczyć inny termin składania ofert o ile zmiana w ocenie Zamawiającego ma istotny wpływ na przygotowanie oferty
- W razie potrzeby Zamawiający zastrzega sobie prawo do jednorazowego wezwania Wykonawcy do uzupełnienia/poprawy lub wyjaśnienia treści oferty. Wykonawca zobowiązany będzie do uzupełnienia/poprawy oferty/złożenia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego, lecz nie krótszym niż 2 dni.
- Zamawiający nie przewiduje dla uczestników postępowania środków odwoławczych od rozstrzygnięcia Zamawiającego podejmowanych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia:
- bez podawania przyczyn takiego zakończenia postępowania,
- w przypadku braku oferty, lub gdy wszystkie oferty podlegać będą odrzuceniu,
- przekroczenia kwoty planowanej na realizację zamówienia lub przekroczenia o 25% wartości szacunkowej powiększonej o podatek VAT
- istotnego błędu w postępowaniu.
- Zamawiający może odrzucić ofertę jeśli:
- została złożona po terminie przewidzianym na składanie ofert,
- została złożona w sposób niezgodny z zasadami składania ofert określonymi w Zapytaniu
- nie została podpisana,
- zakres zamówienia określony w ofercie nie odpowiada opisowi przedmiotu zamówienia,
- nie spełnia warunków udziału w postępowaniu lub wykonawca podlega wykluczeniu
z postępowania, - wykonawca nie zgodził się na poprawę omyłek i błędów w swojej ofercie.
- Wykonawca składa ofertę poprzez pocztę elektroniczną e-mail: ps4@myslenice.pl w temacie należy wpisać „Oferta” lub osobiście w siedzibie placówki tj.: Przedszkole Samorządowe nr4 w Myślenicach, pod adresem Ul. Berka Joselewicza 1, 32-400 Myślenice, w godzinach pracy intendenta. (7:00-15:00).
Wyjaśnienia treści oferty i poprawienie omyłek
- W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz żądać uzupełnienia brakujących dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw.
- Zamawiający poprawia w ofercie:
- oczywiste omyłki pisarskie;
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty oraz błędy w wyliczeniu ceny – niezwłocznie zawiadamiając o tym dostawcę, którego oferta została poprawiona.
Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.
- Informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują za pośrednictwem poczty lub poczty elektronicznej (zeskanowany podpisany dokument) na adres: ps4@myslenice.pl
- Ze strony Zamawiającego osobami uprawnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami jest: Pani Anna Opydo,e-mail: ps4@myslenice.pl Tel: 12272 02 55
RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przedszkole Samorządowe nr 4 w Myślenicach z siedzibą w Myślenicach, pod adresem: ul. Berka Joselewicza 1,32-400 Myślenice
- administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: ps4@myslenice.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących
(w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Załączniki:
- Załącznik nr 1 – Formularz oferty dla trzech koszyków _suche_i_sypkie.docx Formularz_ofertowy_mieso_i_wedliny.docx Formularz_ofertowy_mleko.docx
Załącznik nr 2 – Wzór umowy; umowa-wzor-na-dostawe-artykuly_suche_i_sypkie.docx umowa-wzor-na-dostawe-mieso_i_przetwory_miesne.docx umowa-wzor-na-dostawe-mleko.docx
formularz ofertowy artykuły suche i sypkie artykuły suche i sypkie
formularz ofertowy mięso i wędliny
formularz ofertowy owoce, warzywa, art spożywcze
umowa wzór na dostawę artykuły suche i sypkie